Auch diese Aussage ist so nicht richtig, Spiele von Valve die auf der Source-Engine laufen werden "portiert", besser gesagt nur die Source-Engine wurde auf OpenGL "umgeschrieben".
Ich denke bis weitere Spielehersteller ihre Engines/Programme/Spiele auf Mac portieren (nativ) wird es noch lange dauern.
am 12.mai ist es soweit:
http://kotaku.com/5527672/
http://www.macrumors.com/2010/04/29/valve-announces-may-12th-debut-for-steam-on-mac-os-x/
hier im offiziellen forum wird darüber diskutiert:
http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=1185613&page=246
Naja scheinbar gibts doch keine ganz so gleiche Performance. Bei Portal und TF2 muss die Grafik im Gegensatz zu PC/Bootcamp niedriger gestellt werden.
STEAM FOR MAC LAUNCH DETAILS REVEALED
Roll Out Begins Weds, May 12
May 11, 2010 - Valve announced that Steam will launch on the Mac platform this Wednesday, May 12.
On subsequent Wednesdays, additional collections of Mac titles will become available, each designed to highlight specific functionalities of Steam on the Mac.
The first collection of Mac titles will demonstrate "Steam Play," which allows customers to purchase a game once and play it on all Steam supported platforms. Gamers who have previously purchased games on Steam will find them available in their account on the Mac as they are released.
Portal, in addition to supporting Steam Play, will be the first of Valve's Source engine based games available on the Mac. Native OS/X support for the Source engine is also available immediately to licensees for use in their games.
Among the initial titles available on Wednesday will be Runic Games' critically acclaimed Torchlight. "We're very excited to be bringing Torchlight to the Mac," said Max Schaefer, co-founder of Runic Games. "Having Steam for the Mac solves so many problems for us as a developer. We look forward to our future games coming out on the Mac as well."
In addition to bringing the online functionality of Steam to the Mac, Valve will also make its Steamworks suite of publishing and development tools available on the Mac platform. These include product key authentication, copy protection, auto-updating, social networking, matchmaking, anti-cheat technology, and more. The features and services available in Steamworks are offered free of charge and may be used for both electronic and tangible versions of games.
For more information on Steam, please visit www.steamgames.com.
Doch Mods ohne eigene Binary funktionieren wohl. Prelude hat keine, sollte also funktionieren![]()
Wir verwenden essentielle Cookies, damit diese Website funktioniert, und optionale Cookies, um den Komfort bei der Nutzung zu verbessern.
Für die Ihnen angezeigten Verarbeitungszwecke können Cookies, Geräte-Kennungen oder andere Informationen auf Ihrem Gerät gespeichert oder abgerufen werden.
Anzeigen und Inhalte können basierend auf einem Profil personalisiert werden. Es können mehr Daten hinzugefügt werden, um Anzeigen und Inhalte besser zu personalisieren. Die Performance von Anzeigen und Inhalten kann gemessen werden. Erkenntnisse über Zielgruppen, die die Anzeigen und Inhalte betrachtet haben, können abgeleitet werden. Daten können verwendet werden, um Benutzerfreundlichkeit, Systeme und Software aufzubauen oder zu verbessern.
Durch das Klicken des Buttons "Zustimmen" willigen Sie gem. Art. 49 Abs. 1 DSGVO ein, dass auch Anbieter in den USA Ihre Daten verarbeiten. In diesem Fall ist es möglich, dass die übermittelten Daten durch lokale Behörden verarbeitet werden.