Benutzer 25201
Gast
Hallo,
ich habe seit dem Upgrade zu Yosemite ein Problem mit MS Lync.
Wenn ich Lync starte dann sehe ich kurz das Fenster mit meinen Kontakten und dann started Lync wieder und immer wieder.
Das Problem ist wohl schon seit Juli bekannt und nur die Schlafmützen bei MS haben das noch nicht gelöst.
Der im Internet beschriebene Workaround funktioniert bei mir nicht. Wer kennt die Lösung?
Hier der Workaround:
If you were brave enough to upgrade your Mac to OSX Yosemite (beta) and your Lync for Office 2011 (with Office 365 or Lync on premise) no longer will sign in, the potential fix is listed below.
Primary Symptom: when you attempt to log into Lync, it appears to sign you in just fine, but after briefly displaying your Lync contacts, it immediately signs you out and gives you a generic error message that either the server is unavailable or some unknown error has occured.
Likely Resolution:
Enjoy!
ich habe seit dem Upgrade zu Yosemite ein Problem mit MS Lync.
Wenn ich Lync starte dann sehe ich kurz das Fenster mit meinen Kontakten und dann started Lync wieder und immer wieder.
Das Problem ist wohl schon seit Juli bekannt und nur die Schlafmützen bei MS haben das noch nicht gelöst.
Der im Internet beschriebene Workaround funktioniert bei mir nicht. Wer kennt die Lösung?
Hier der Workaround:
If you were brave enough to upgrade your Mac to OSX Yosemite (beta) and your Lync for Office 2011 (with Office 365 or Lync on premise) no longer will sign in, the potential fix is listed below.
Primary Symptom: when you attempt to log into Lync, it appears to sign you in just fine, but after briefly displaying your Lync contacts, it immediately signs you out and gives you a generic error message that either the server is unavailable or some unknown error has occured.
Likely Resolution:
- Make sure you have all Mac for Office updates and are running the very latest updates
- Go into Settings, Language & Region
- Change the language from "English-Primary" (or whatever the language is set to) to "English-US"
- Reboot
- Go back into Settings, Language & Region
- Change the language back to "English-Primary"
- Reboot
- Open Lync and you should be able to log in just fine this time
Enjoy!